گرفتن – گیره تصویر پرونده ترافیک کمیسیون

گرفتن – گیره: تصویر پرونده ترافیک کمیسیون شورای شهر کمیسیون عمران اخبار اجتماعی

گت بلاگز اخبار اجتماعی پرونده حادثه‌ای که با وجود مصدومیت ۵۰ نفر سریع بسته شد

در دو هفته گذشته مترو روزهای پرحادثه‌ای را پشت سر گذاشت، بعد از اتفاق طرشت و غوغای استخدام غیرقانونی پسر هنرپیشه معروف، اکنون شهردار باید پاسخگوی افتتاح زودهنگا

پرونده حادثه‌ای که با وجود مصدومیت ۵۰ نفر سریع بسته شد

پرونده اتفاق ای که با وجود مصدومیت ۵۰ نفر سریع بسته شد

عبارات مهم : تصویر

در دو هفته گذشته مترو روزهای پرحادثه ای را پشت سر گذاشت، بعد از اتفاق طرشت و غوغای استخدام غیرقانونی پسر هنرپیشه معروف، اکنون شهردار باید پاسخگوی افتتاح زودهنگام خط هفت باشد، ولی میان گله های قالیباف از کم لطفی منتقدان خط 7 و فریادهای شورای چهارم، این پرونده اتفاق مترو طرشت است که در لابه لای این اخبار گم شد.

به گزارش ایلنا، در روزهای آغازین ماه مبارک رمضان یک رام قطار در ایستگاه طرشت (حدفاصل ایستگاه صادقیه تا شادمان) واقع در خط ۲ مترو متوقف شد و با قطار بعدی برخورد کرد. خوشبختانه این اتفاق تلفات جانی در پی نداشت، ولی نزدیک به ۵۰ نفر مصدوم شدند و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران کمیته ای جهت پیگیری اوضاع درمانی مصدومان تشکیل داد. علت اتفاق نیز خطای راهبر قطار اعلام شد که بدون هماهنگی، سیستم خودکنترلی توقف قطار را قطع کرده بود. با این حال خبر اتفاق مترو طرشت در میان حمله تروریستی به مجلس و حرم امام (ره) گم شد و با بهره برداری شتابزده خط ۷ و مسئله استخدام های نجومی، پرونده این اتفاق در رسانه ها و افکار عمومی به سرعت بسته شد.

پرونده حادثه‌ای که با وجود مصدومیت ۵۰ نفر سریع بسته شد

به گفته اقبال شاکری، عضو شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران هیچ کدام از مسافران جراحت جدی برنداشتند و همه سرپایی و بدون هیچ مشکلی مرخص شدند، ولی به گفته محسن سرخو دیگر عضو شورای شهر اگر برخورد دو قطار در داخل تونل رخ می داد، تبدیل به یک فاجعه می شد و همین لزوم توجه زیاد به این اتفاق را نشان می دهد. در این میان شاهد موضع متفاوت دو عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای چهارم؛ اقبال شاکری و محسن سرخو نسبت به علت این اتفاق هستیم.

شاکری: تصویر العمل راهبر قطار هیچ علت خاصی نداشت

در دو هفته گذشته مترو روزهای پرحادثه‌ای را پشت سر گذاشت، بعد از اتفاق طرشت و غوغای استخدام غیرقانونی پسر هنرپیشه معروف، اکنون شهردار باید پاسخگوی افتتاح زودهنگا

شاکری؛ عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در گفت وگو با خبرنگار ایلنا به صحبت های خود با راهبر قطار مذکور اشاره و تصریح کرد: در روز اتفاق سیستم کنترل ATP ارور داده و راهبر قطاری که از مترو صادقیه می آمد، بدون هماهنگی با اتاق فرمان، سیستم را خاموش کرده بود. زمانی که با خود راهبر صحبت کردیم، اظهار کرد خودش هم نمی تواند توضیح دهد آیا در آن وقت این کار را کرده و با مرکز تماس نگرفته است.

وی تاکید داشت که علت این اتفاق تصویر العمل اشتباه راهبر بوده، و علت روشنی جهت بروز این تصویر العمل نادرست وجود ندارد. او در پاسخ به این پرسش که آیا تصویر العمل راهبر قطار به خاطر خستگی و فشار کار بوده، تصریح کرد: تصویر العمل راهبر در روز اتفاق هیچ ارتباطی با خستگی و عدم مهارت او ندارد، بر اساس گزارشات، این راهبر دوره های آموزشی را به تازگی تمام کرده بوده و در خط کار می کرد. هنوز هیچ علت خاصی جهت کار او پیدا نکرده ایم، جز آنکه در یک لحظه، تصمیم اشتباه گرفته است.

از قرار، راهبر مذکور بازداشت شده است و اکنون به قید وثیقه آزاد هست. شاکری با اشاره به اینکه پرونده هنوز در جریان هست، در مورد روند بررسی پرونده چنین گفت: در حال حاضر دو پرونده، یکی قضایی و دیگری انضباطی در جریان هست. پرونده انضباطی به وسیله مترو پیگیری می شود و آینده راهبر مذکور به نظر “هیئت پیگیری به تخلفات اداری” در مترو بستگی دارد.

پرونده حادثه‌ای که با وجود مصدومیت ۵۰ نفر سریع بسته شد

شاکری اعتقاد هست؛ راهبر قطار مسئول مهم و تمام و کمال اتفاق هست، با این حال سرخو تصویر العمل راهبر قطار را به خاطر نداشتن مهارت کافی می داند. گمانه ای که دور از ذهن نیست، آیا که به گفته خود شاکری راهبر قطار تازه دوره های آموزشی را به آخر رسانده و در خط مشغول شده است بود.

سرخو: راهبر قطار به علت نداشتن آموزش کافی مسئول این اتفاق آشنا شده است است

در دو هفته گذشته مترو روزهای پرحادثه‌ای را پشت سر گذاشت، بعد از اتفاق طرشت و غوغای استخدام غیرقانونی پسر هنرپیشه معروف، اکنون شهردار باید پاسخگوی افتتاح زودهنگا

مقصر مهم شرکت بهره برداری مترو است

با این حال محسن سرخو در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، خطای راهبر را به علت نداشتن آموزش کافی دانست و گفت: نباید فراموش کنیم اشتباه در هر قسمتی رخ داده باشد؛ مسئول مهم شرکت بهره برداری مترو هست. این شرکت باید در این زمینه پاسخگو باشد تا از حوادث احتمالی در آینده جلوگیری شود. البته اگر راهبر قطار به صورت دستی دستگاه مانیتورینگ را قطع کرده باشد، یک تخلف جدی بسیار جدی محسوب می شود.

سرخو، مدیر کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای چهارم؛ علت اتفاق را پیچیده تر از یک تصویر العمل لحظه ای دانسته و اعتقاد است ریشه این اتفاق باید در سیستم مدیریت انسانی شرکت بهره برداری مترو جستجو شود. او علت این اتفاق را عدم آموزش کافی، استخدام های بی رویه ای شرکت بهره برداری مترو در سال 92 و استفاده از افراد بی مهارت می داند.

پرونده حادثه‌ای که با وجود مصدومیت ۵۰ نفر سریع بسته شد

در هرصورت اتفاق طرشت به خیر گذشت، ولی فاجعه یکبار رخ می دهد و جا دارد شرکت بهره برداری از مترو در صحن علنی شورا گزارشی از علت اتفاق و کارها آینده مترو جهت پیشگیری از چنین حوادثی ارائه دهد، البته به گفته شاکری در جلسه هفته گذشته کمیسیون عمران، شرکت بهره برداری مترو اصلاحاتی جهت نحوه استفاده بهتر راهبران مترو از دستگاه ATP ارائه داده که مورد تقدیر این کمیسیون قرار گرفته هست، جای پرسش دارد که آیا کمیسیون عمران چند مورد اصلاحیه را لایق تقدیر می داند!

واژه های کلیدی: تصویر | پرونده | ترافیک | کمیسیون | شورای شهر | کمیسیون عمران | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs